Sponsorere Topplaceringer Hunderum fakta RaceWiki

Log ind her:

Reklame

"hunde finder kræft"

det er helt utroligt hvad vores kære hunde de kan, det er slet ikke til at fatte
http://www.hunden.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/?ID=475
Tråden blev startet af Mette, d. 20/08-2011 14:44
d. 20/08 - 2011 klokken 14:58 af Tinymus
ProfilBillede

Jeps der er uanede veje når det gælder hunde og deres lugtesans!!! Med rette træning, er der næsten ikke det man kan få en hund til.
d. 21/08 - 2011 klokken 00:16 af Mokwai
ProfilBillede
1 sølv stjerner

#2 Døende

Det er lidt noget andet, men kom lige til at tænke på det da jeg læste dit link.
Jeg arbejder på et plejecenter hvor vi har en kat, Den kat kan mærke når beboerne er tæt på at dø eller er døde så ændre katten helt adfærd. Vi havde en oplevelse for ikke så længe siden hvor en dame var død og da bedemanden kommer for at lægge i kisten sidder katten ved døren og skynder sig ind da døren bliver åbnet og hopper op til den døde dame. De måtte flytte katten ned flere gange og da hun var kommet i kisten hoppede den op og lå ved hende indtil låget skull på. Katten var med til udsyngning og normalt er den kat altså ikke meneske vennelig, men i de situationer er det næsten som om den sørger.
Kom bare lige til at tænke på det, synes det var lidt sødt. Tror dyr nogle gange har nogle egenskaber som vi kan bruge i mange sammenhænge. Som her hvor de døende ikke er alene for katten er der.
d. 21/08 - 2011 klokken 02:02 af gipsyrose
ProfilBillede
1 bronze stjerner

jep, har også hørt om katte, som lægger sig ved døende.  Gad vide, hvorfor de gør det? Dyr er forunderlige og smukke. Ingen bagtanker. Vi mennesker kunne lære meget :)
d. 21/08 - 2011 klokken 14:08 af Mette
ProfilBillede

ja det er utroligt. jeg læste også et sted om en hund der kunne lugte om et menneske var ved at gå i inculinchok, og en anden hund der advarede foldre om at deres barn der lå i et andet værelse var ved at dø af vuggedøden
d. 24/08 - 2011 klokken 07:14 af AgneteOGChico
ProfilBillede
1 bronze stjerner

Ja det er skam utroligt!!!! :) Godt gået af vores 4 benede venner og veninder :)
Mener nok jeg har set et program om det i fjernsynet?? Hmm men er ved at være et godt stykke tid siden.
d. 24/08 - 2011 klokken 10:37 af Nica-pigen
ProfilBillede
1 bronze stjerner

Det er vildt hvad de kan lugte og føle sig frem til, og åbenbart kan de også se farer forude.
Jeg have en rottweiler på et tidspunkt, som jeg havde fået fra internat så vi kendte ikke til hendes baggrund. Hun var altiad glad for både børn og hunde, og en rigtig kælepot.
Men en dag min mor og lillebror (dengang var han 6 år gammel) var i skoven, tog hunden hans jakkeærme i munden og trak i ham. Min mor troede, den bed ham men det viste sig at knægten i løb var nået til en afsats, hvor han kunne være faldet et par meter ned på store kampesten. Havde hunden ikke trukket ham væk, var han faldet ud over..

Min mor nåede heldigvis ikke at skælde ud før hun forstod hvad der var sket, så det var kun klap og ros til min Mille :)
Skrevet: d. 24/08 - 2011 klokken 10:43 af AgneteOGChico

#6 - 1 Svar til: #6

Ja de må jo have en 6 sans eller sådan noget :)
Hold da op en oplevelse!!! :o Dygtig hund!! :D

Det er da en af dem du stadig har...er det ik?? :) 

Skrevet: d. 24/08 - 2011 klokken 12:26 af Nica-pigen

#6 - 2 Svar til: #6-1

Nej, det er det desværre ikke.. Mille gik hen og døde af livmoderbetændelse - lang historie, skrækkelig oplevelse. Men hun var en god hund, som aldrig bliver glemt http://hunderum.dk/fckeditor/editor/images/smiley/msn/heart.gif" />
Skrevet: d. 24/08 - 2011 klokken 12:48 af AgneteOGChico

#6 - 3 Svar til: #6-2

Okay.....R.I.P Mille med det gode hjerte.
d. 24/08 - 2011 klokken 10:48 af Annette lund jensen
ProfilBillede

Det er utroligt hvad vores dejlig firbennede venner kan finde på ...
her i foråret var min lille nevø ( 4 år ) ude at gå tur med mormor og hendes gamle (15 år)  dværg gravhund og pludselig bliver hund ved med at gå ind foran og ligge sig  de griner lidt af ham og går et par skridt til ,hvorefter han ligger sig foran og små gør ,, der tænker mormor der er noget galt så hun tager min nevø i hånde for at gå væk ,, det viser sig at der ca 2 meter foran dem ligger der en hugorm og lure ,, så den eftermiddag var der ekstra leverpostej :-)
Skrevet: d. 24/08 - 2011 klokken 12:50 af AgneteOGChico

#7 - 1 Svar til: #7

Uhaaa dygtig hund!!! :D
Er bare sjovt at de ved hvad der er farligt og hvad der ikke er :) Dejligt med sådan nogen "bodygards" :)
d. 24/08 - 2011 klokken 13:31 af Celina
ProfilBillede

#8 min venindes

hund rendte hele tiden ind foran Oliver, for han ikke kom for langt ud i vandet. Hun gjorde ikke noget. Hun stod der bare.

Opret indlæg:

50 tegn tilbage

Overskrift:

(Valgfri)
5000 tegn tilbage

Indhold:

En del af BlueTan Media - cvr.: 31725283
Telefon: 20603081 | E-mail: info@hunderum.dk
Skansebo 16, 3th
8940 Randers SV
Load tid: 0.0305 sekunder